משרד העתיד – מהו עמוד השדרה הטכנולוגי של הארגון?

אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה המשנה את אופי העבודה. מהפכה שתוביל בעתיד הקרוב ליצירת מקומות עבודה וירטואליים, בהם העובדים יוכלו להשלים את משימותיהם מכל מקום ובכל שעה. כל זאת, הודות לאינטגרציה מתמדת של טכנולוגיות שונות שמתכנסות לכדי אקו-סיסטם אחד.

מעבר משרת פיזי לשרת בענן

מעבר לחיסכון בחלל העבודה, צמצום בהוצאות האנרגיה ושיפור אבטחת המידע בארגון, המעבר לענן מסייע למינוף אוטומציות של זרימת עבודה בתהליכים עסקיים קריטיים. תהליך זה, משפר משמעותית גם את יכולת האחסון ופותח בפני המנהלים והעובדים אפשרות לעבוד בכל מקום, בכל עת ומכל מכשיר. למעשה, הענן הוא אבן היסוד לחוויית העבודה מרחוק.

משרד העתיד - עבודה מרחוק

אימוץ גישה חדשה לרכש IT

החלוצים בתחום הטכנולוגיה המשרדית, מעדיפים לרכוש משאבים באמצעות חוזים, מאשר לרכוש את כל הציוד לביצוע המשימה. ככל שחשיבות יכולת הפעולה ההדדית תואץ, יהיה קשה יותר לתכנן מערכות תואמות במלואן בתוך המשרד, תוך שימוש במספר גדול של ספקים. לכן, יותר עסקים יעדיפו ספק אחד שיכול לתכנן עבורם חבילה משולבת במלואה, המכסה את כל התחומים, החל מרישום תוכנות ועד ניהול הדפסה ומספקת להם יכולות מובילות.

להישאר בחזית עם הקישוריות המהירה ביותר

בעידן בו כל מכשיר משרדי מייצר נתוני IoT, מהירות החיבור תהפוך לקריטית – ככל שיותר מכשירים ישתמשו באותו רוחב פס נתון. לכן, ודאו שה-Wi-Fi  במשרד מהיר ואמין כפי שהוא אמור להיות. כמו כן, ציידו את העובדים בקישוריות העדכנית ביותר להתקנים ניידים – רשת G5 המהירה לפחות פי 20 מזו שקדמה לה שתהפוך את הודעות ה- Buffering לנחלת העבר.

ליישם ולבדוק את הטכנולוגיות החדשות

התנסות בטכנולוגיות החדשות תאפשר לכם לבחון את הכדאיות שלהן, לשפר תהליכים, לממש את רווחי הפרודוקטיביות ולהפוך למנהיגים האמיתיים במגזר שלכם.

משרד העתיד - ישיבת צוות עובדים

טכנולוגיה עתידית ותפקידה במקום העבודה

כשאנו מתייחסים לקונספט של “מקום עבודה וירטואלי” כקרש קפיצה, טכנולוגיות מתפתחות ולמידת מכונה יוסיפו לקונספט זה ממדים נוספים בדרכים שרק עתה אנו מתחילים להבין ולדמיין:

  • שיתוף פעולה מרחוק

הודות ליכולות המציאות המדומה (VR), אינטראקציה באמצעות טכנולוגיה הופכת למציאותית. לא רחוק היום בו ניתן יהיה להדגים מוצרים ולנהל מפגשים מרתקים מרחוק – גם בחלל החיצון… טכנולוגיות מסך אינטראקטיבי וחידושים מתעשיית המשחקים כגון Gesture control technology יאפשרו לנו לשלוט על כל דבר, החל מהגדרות למסכי ענק ועד שליטה בתאורה, באמצעות הזזה של הידיים שלנו.

  • סיוע ופיקוד קולי

טכנולוגיות חלוצות בעולם הצרכני, כמו Alexa  , Microsoft Cortana ו-Siri יטביעו את חותמן גם במקום העבודה. בעתיד אנו עשויים למצוא את עצמנו נותנים פקודות קוליות לעוזר וירטואלי, מכתיבים לתוכנת הקלדה אוטומטית וכך מרחיבים את האינטראקציה בין האדם למכונה.

  • גישה ביומטרית

האבטחה תהיה הדוקה יותר באופן ניכר, כאשר עובדים ייכנסו לבניינים באמצעות מערכות זיהוי טביעת אצבע, זיהוי רשתית או זיהוי קולי.

  • צפייה של צורכי המשתמש ואבחון עצמי

טכנולוגיה חכמה במקום העבודה, כגון מדפסות חכמות ורב-תכליתיות (MFP) תצפה מראש את צורכי המשתמשים, תבצע את השינויים הנדרשים ותמקסם את זמן הפעילות. כך יוסר מחסום נוסף בדרך לפרודוקטיביות מיטבית.

  • למידה בו זמנית בכל מקום

אלגוריתמים יאיצו את השלמת המשימות באמצעות כריית נתונים ופתרון בעיות פרודוקטיביות, שבני אנוש לא זיהו עד אז ובכך ישפרו משמעותית את יעילות העבודה.

המסקנה היא שאנו צועדים לעתיד מחובר עם פוטנציאל אינסופי. ככל שהידע הפיזי והבין-דורי מוסיף פרטים לתמונה המתקבלת, הטכנולוגיה היא זו שעתידה לעצב את מקום העבודה.