נייר למדפסת ברודר

איך לבחור נייר למדפסת?

כשאנו מדפיסים את כרטיסי הטיסה שרכשנו לפני כמה דקות, כנראה שלא ממש תעניין אותנו איכות הנייר או ההדפסה עליואבל בבואנו להדפיס אלמנטים גרפיים בעלי חשיבות ויזואלית רבה – בין אם לצורכי שיווק או לצרכים עסקיים – יש חשיבות לנייר שאנחנו בוחרים.

כיצד לבחור את נייר למדפסת בצורה נכונה? נשמח לעזור לכם.

נייר למדפסת נבחר פעמים רבות על פי המחיר או הזמינות, מבלי להתעמק במאפייני הנייר, ולפעמים מוטב היה לו היינו חושבים קצת יותר. אז כאמור, נייר ל”משימות פשוטות” באמת אינו מצריך מחשבה יתרה, ולכן נתמקד בנייר שאנחנו מייעדים למשימות היותר חשובות.

נייר פוטו RC – נייר מכוסה שרף

נייר זה מבריק בזכות ציפוי ההופך אותו ליחסית מוגן מפני שריטות ומים. ניירות אלה הם בדרך כלל ניירות ההדפסה הזולים יחסית לתמונות ומספקים קונטרסט יפה בין הצבעים. ניירות אלה מגיעים במספר מרקמים, והם פעמים רבות ברירת המחדל בבואנו להדפיס תמונות, אך הם לעתים חסרים את העידון הקיים בניירות מסוגים אחרים.

נייר מטלי – מתכתי

נייר חדש יחסית, המתאים למדפסות הזרקת דיו ומעניק מראה חמים יחסית לתוצאה המודפסת עם צבעי שחור עשירים מאוד וקונטרסט מעולה. נייר זה מתאים במיוחד להדפסה של אימג’ים של מכונות הכוללות… מתכת- דוגמת מכוניות או מכשור אחר.

נייר ראג עם ציפוי בריטה  (Baryta)

נייר סיבי-בדי המצופה בבריטה, ציפוי ששמו נגזר מתכרובת בריום סולפט. ניירות אלה מיוצרים פעמים רבות מכותנה והם עבים יחסית. נייר זה הפך בשנים האחרונות לתו איכות בהדפסת תמונות בהעניקו צבעוניות חיונית ותוצאה כללית עשירה במיוחד.

נייר כותנה

נייר זה מיוצר מסיבי כותנה ומציג תוצאת הדפסה אומנותית במיוחד. על אף שאופן ייצורו עבר שינויים ברבות השנים, הוא נחשב כיום לנייר יוקרתי במיוחד שמקומו שמור לו בזכות היסטוריית השימוש הארוכה בו וכאמור, הודות לתוצאה האומנותית.

נייר קנבס

קנבס הוא נייר המשלב בתוכו כותנה ופוליאסטר ומקנה מראה של קנבס המוכר לנו מכני הציורים. התוצאה מזכירה רבות מרקם של ציור מקורי, עם זאת, בניגוד לנייר הכותנה, השימוש במדפסת בנייר זה מתאימה יותר לציורים מופשטים ופחות חמים.

נייר למדפסת ברודר

מספר עצות כלליות לבחירת נייר למדפסת

משקל ככל שמשקל הנייר (למטר מרובע) גבוה יותר, כך הוא איכותי יותר וסביר להניח שתוכלו לראות זאת ולמשש זאת.

בהירות ככל שהנייר בהיר יותר, הקונטרסט יהיה טוב יותר משום שאיננו מדפיסים בצבע לבן בהדפסה דיגיטלית רגילה, אלא נסמכים על לובן הנייר.

מרקם ניירות בכל מרקם אפשרי קיימים היום בשוק, וכדאי לתת על כך את הדעת, משום שפרוספקט או מסמך אחר על החברה, לא רק נצפה אלא גם מורגש בידיים.