מדפסת לייזר

מדפסת לייזר או הזרקת דיו – מה כדאי לבחור?

ההיצע האדיר של מדפסות מתקדמות ומשוכללות שמשרתות את כל צרכי המשרד והבית גורם לצרכנים הפוטנציאליים לתהות, האם להעדיף את מדפסת הלייזר או את מדפסת הזרקת הדיו?

נתחיל מהסוף: לשני סוגי המדפסות הללו מאפיינים שונים להציע לכם, לכן כל מדפסת תתאים לסל צרכים שונה. הנה כל ההבדלים שחשוב שתכירו, לפני שתבחרו את המדפסת הבאה שלכם:

כמות ההדפסות המקסימלית

מדפסת לייזר היא סוג המדפסת שנוצר בדיוק לטובת התמודדות עם היקפי הדפסות מאסיביים. לרוב היא תעמוד בכמה אלפי מסמכים לפני שתצטרכו להחליף בה חלקים כלשהם. ועם זאת, הדיו שנמצא בתוך מדפסת הלייזר יתייקר ככל שתדירות ההדפסות תהיה גבוהה יותר. אם אתם משרד או בית עסק שמפיק מסמכים באופן תדיר, חשוב שתבינו מראש מהי כמות ההדפסות הממוצעת שלכם. בנוסף, רצוי להתייחס גם לגודל הטיונר הקיים במדפסת, משום שטיונר קטן יוחלף בתדירות יותר גבוהה.

לעומת זאת, מדפסת הזרקת דיו תתאים להיקפי הדפסות נמוכים, עד כמה עשרות מסמכים בחודש ובתפוקה מוגבלת של דיו ודפים. מדפסות אלו יתאימו לשימוש ביתי או פחות תכוף, בעיקר במצבים שבהם נדרשת הדפסה רק מידי פעם ובכמות קטנה של ניירת.

רזולוציה ואיכות הצבע

רזולוציה היא מספר הנקודות שקיימות על שטח ההדפסה ונמדדת ב – dots per inch) DPI). במילים אחרות, ככל שכמות הנקודות לאינץ’ תהיה גדולה יותר, כך הרזולוציה תעלה ואיכות ההדפסה תהיה טובה יותר. רזולוציית ההדפסה הממוצעת בשוק להדפסה משרדית עומדת על 600 DPI ומתאימה בעיקר להפקת מסמכים רשמיים, מכתבים, פרוטוקולים ועמודים מלאים במלל. לכן היא תתאים פחות לתמונות באיכות גבוהה ולגרפיקה מתוחכמת. לאלו, מומלץ להתמקד ברזולוציה של 2,400 DPI ומעלה.

שאלו את עצמכם, האם תעדיפו את מדפסת הלייזר שתפיק מסמכים באיכות גבוהה מאוד, או שמא את מדפסת הזרקת הדיו שמתמחה בהפקת תמונות צבעוניות באיכות מעולה?

משרדים וארגונים שמנהלים את יום העבודה שלהם סביב מסמכים, יעדיפו ברוב המקרים את מדפסת הלייזר. אם זו מדפסת לייזר צבעונית, היא עדיין תדפיס באיכות פחות גבוהה מזו של הזרקת הדיו. לכן, אם עיקר העבודה שלכם נשען על תחומים גרפיים וויזואליים כמו עיצוב גרפי, פרסום, קופירייטינג, מיתוג, עיצוב פנים, ארכיטקטורה, נגרות וכד’, בוודאי תעדיפו את מדפסת הזרקת הדיו יותר. הטכנולוגיה מבוססת על ארבעה, שישה או שמונה צבעים, כך שתוכלו לבחור את המתאימה לכם ביותר. עם זאת, זכרו שכמות הצבעים במדפסת לא משפרת את איכות התמונה ותלויה בגודל הטיפה והטכנולוגיה, ולכן ייתכן שמדפסת בארבעה צבעים תהיה בדיוק מה שאתם צריכים.

מדפסת לייזר

ומה לגבי קצב העבודה?

מהירות העבודה של מדפסת הלייזר מביאה את הארגונים להדפיס בקצב גבוה מאוד, ביחס אליה, מדפסת הזרקת הדיו היא איטית יותר ולכן חשוב שתמשיכו לשאול את עצמכם שאלות לגבי צרכי ההדפסה: מהו גודל הדף הרצוי לכם? האם ההדפסה תבוצע על שקפים או מדבקות? מהו עומס העבודה שתדרשו מהמדפסת? על פי כמות המסמכים, עומס העבודה וגם הפיצ’רים השונים שמתקיימים בכל מדפסת, תוכלו להבין מהו הסוג הרלוונטי לכם ולהציב במשרד או בבית את המוצר המתאים והמשתלם ביותר.

אז האם לקנות מדפסת לייזר או הזרקת דיו?

כפי שראיתם, התשובה תלויה בכם והיא משלבת בין היכולות האישיות של כל מדפסת לבין הצורך האישי שלכם כבעליה. אצלנו בחברת brother תמצאו מגוון עצום של מדפסות איכותיות משני הסוגים, המציעות את הפתרונות המתקדמים ביותר לכל צרכי הבית והעסק. כעת כל שנותר לכם לעשות הוא להחליט על הדגם ולצאת לעבודה.