דיגיטציה בשירותי הבריאות

כך תשפרו את הטיפול בחולה
בעזרת דיגיטציה בשירותי הבריאות

שירותי הבריאות והטכנולוגיות הרפואיות עברו דרך משמעותית בעשורים האחרונים, אך הרשומות הרפואיות של המטופלים נותרו מאחור והן עדיין מודפסות על נייר. דיגיטציה של המסמכים הרפואיים תאפשר לכם ליהנות מפרודוקטיביות גבוהה יותר, לשפר את בטיחות החולה ולחסוך בהוצאות.

דיגיטציה של מסמכים – הפתרון למערכת בריאות מבוזרת

מזה עשרות שנים, מתקיימים דיונים על הפיכת מערכת הבריאות לארגון ללא נייר. בעוד שבעבר, המטופלים ביקרו אצל רופא המשפחה במרפאה המקומית או בבית החולים האזורי, במערכת הבריאות המורכבת והמבוזרת של היום, הטיפול הרפואי אינו מתבצע במקום אחד, אלא מתפרס על מרפאות מקצועיות ומכונים שונים.

בכל מקום בו ניתן טיפול רפואי, מתבצע רישום המודפס על נייר והאינטגרציה בין הנתונים הקליניים הרשומים במסמכים השונים, אינה אפשרית. רק שמירת רשומות דיגיטליות באמצעות הדפסה וסריקה מאפשרת לכל גורם מטפל לצפות בנתוניו הרפואיים של המטופל ומבטיחה טיפול רפואי איכותי יותר.

התפיסה החדשה: מערכת בריאות דלה בנייר

עסקים משקיעים משאבים רבים בהתייעלות, בפרודוקטיביות של תהליכים ובהפחתת עלויות ולכן חזון ה”משרד ללא נייר” מגרה את הדמיון של מקבלי ההחלטות במגזרים רבים וביניהם מגזר הבריאות. עם זאת, מערכת בריאות ללא נייר היא צעד אחד רחוק מדי עבור מגזר הנחשב לצרכן כבד של נייר. לכן, ארגונים רבים מאמצים את הטרמינולוגיה מ”משרד ללא נייר”, ל”משרד דל בנייר” (“Paper lite”), בו הטכנולוגיה הדיגיטלית תורמת להפחתה משמעותית בכמות המסמכים המודפסים.

כיצד מסמכים דיגיטליים משפרים את רמת הרפואה?

השימוש במסמכי נייר במערכת הבריאות ובכל מגזר אחר הוא הרגל קל ונוח, בעיקר כשמדובר במשימות קריאה, ניתוח ועריכה. עם זאת, הנייר אינו שיתופי מספיק וכשמדובר בניהול מידע, למסמכים הדיגיטליים שפע יתרונות משמעותיים:

  • הסריקה משנה את הנדסת האנוש במרפאה, במכון ובבית החולים. כשהמסמכים דיגיטליים, פעולות ידניות רבות וביניהן שמירת זמינות המסמכים, העברתם בין שולחנות או מחלקות לצורך עיבוד, הופכות למיותרות.
  • מסמכים ומכתבים המגיעים למרפאות באמצעות הדואר, עשויים להיעלם. סריקתם המידית מונעת אובדן מידע רפואי חשוב.
  • כאשר כל תיעוד רפואי נרשם ע”ש המטופל ונגיש לצוות הרפואי הרלוונטי, זרימת העבודה משתפרת פלאים.
  • עם דיגיטציה של מסמכים, קל יותר להגן על הסודיות הרפואית באמצעות סיסמאות, או הענקת רמות גישה שונות למשתמשים שונים: צפייה בלבד, חסימת יכולת העתקה, הדפסה, מחיקה ועוד.
  • רישום אלקטרוני לכל פעולה הנעשית במסמך ע”י כל משתמש, מאפשר מעקב צמוד אחר תוכן המסמך ושינויים שנערכו בו.
  • קבצים דיגיטליים תופסים הרבה פחות שטח ממסמכי נייר ולכן עלויות האחסון, החיפוש, האחזור וההפצה של המידע בארגון נמוכות יותר.
  • קבצים דיגיטליים מאפשרים מענה מהיר יותר לשאילתות קליניות.
  • קבצים דיגיטליים המנוהלים בתוכנה מתקדמת, יהיו זמינים בכל עת, גם בעתיד – בכל תוכנת חיפוש בה תשתמשו.

סורק שולחני

התקדמו לסביבת עבודה דיגיטלית עם הסורקים של brother

במקרים רבים, סורקים שולחניים הם הפתרון הטוב ביותר למרכזים רפואיים עמוסים, הזקוקים למסמכים דיגיטליים שבלחיצת כפתור ניתן לשתף, לאחסן בארכיון ולאחזר במהירות וביעילות. כל זאת באינטגרציה מלאה לתיק הרפואי של המטופל, תוך שימוש במנהל מסמכים מתקדם ובמערכת מידע רפואי לשעת חירום.

הסורקים השולחניים המובילים של brother וביניהם  ADS-2400N המספק פתרון מושלם למרפאות קטנות ומסוגל לסרוק בממוצע 3000 מסמכים ליום לקבצים דיגיטליים, ו- ADS-3000N המיועד למכונים ובתי חולים גדולים יותר ומסוגל לטפל מדי יום ב- 5000 מסמכים ויותר.

למידע נוסף על הסורקים של brother לחצו כאן